REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Všeobecné ustanovenia
1.1 Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti obchodníka a zákazníka pri uplatňovaní zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného v prevádzke „S farbami, work&shop, Radlinského 2803/34, 811 07 Bratislava“ a v elektronickom obchode na webovom sídle www.sfarbami.sk.
Obchodníkom je spoločnosť SOLASIDO, s.r.o., Pod Červenou studňou 637/22, 969 01 Banská Štiavnica, IČO: 47100231 (ďalej len „obchodník“).
1.2 Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, čiže osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby ako „koncový užívateľ“ pre osobnú potrebu, alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti (§ 52 ods. 4 OZ).
Pre podnikateľské subjekty sa reklamácie riadia podľa Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb.).
- Zodpovednosť za vady predávaného tovaru a záručná doba
2.1 Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí zákazníkom, ako aj za vady, ktoré sa prejavia počas záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov, ak nie je stanovené inak.
2.2 Pre použitý tovar, teda najmä redizajnovaný alebo povrchovo upravovaný použitý nábytok platí záručná doba 12 mesiacov. Pri tomto tovare obchodník nezodpovedá za vady, ktoré vznikli predchádzajúcim opotrebením alebo používaním alebo úpravami, ktoré tovar mal pri dodaní a o ktorých zákazníka pred kúpou plne informoval.
2.3 Ak je tovar predávaný za zníženú cenu pre konkrétnu vadu, obchodník nezodpovedá za túto vadu. ale za ostatné vady tovaru, ktoré nie sú dôvodom zníženia ceny.
2.4 Doba záručnej lehoty sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamačnom procese. Ak je tovar vymenený, záručná doba začne plynúť od znova od prevzatia nového tovaru.
- Vytknutie vady (reklamácia)
3.1 Reklamáciu môže zákazník uplatniť osobne v prevádzke, písomne poštou na adresu sídla obchodníka alebo prostredníctvom e-mailu [email protected], alebo telefonicky na čísle 0903 766 376.
3.2 Pri uplatnení reklamácie je zákazník povinný predložiť doklad o kúpe (faktúra, pokladničný doklad) a popísať vadu tovaru. Obchodník je povinný pri prijatí reklamácie bezodkladne vydať písomné potvrdenie o prijatí reklamácie, v ktorom zároveň oznámi lehotu v ktorej vadu odstráni.
3.3 Ak je reklamácia uplatnená elektronicky, potvrdenie o prijatí bude zaslané e-mailom.
3.4 Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje.
- Lehoty na vybavenie reklamácie
4.1 Lehota na vybavenie reklamácie nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
4.2 Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady.
- Spôsob vybavenia reklamácie
5.1 Vybavením reklamácie sa rozumie oprava, výmena tovaru, vrátenie kúpnej ceny alebo poskytnutie zľavy.
5.2 Zákazník má právo na odstránenie vady výmenou alebo opravou. Pri vade spotrebného tovaru (najmä farby, nátery a podobne) bude tovar vymenený za nový.
5.3 Zákazník má právo na primeranú zľavu, alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak obchodník vadu neodstráni. Kupujúci však nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
5.4 Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
5.5 Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Alternatívne riešenie sporov
6.1 Ak zákazník nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu alebo podať návrh na alternatívne riešenie sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.z.
6.2 Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
6.3 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
- Záverečné ustanovenia
7.1 Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.7.2024 a vzťahuje sa na všetky predaje tovaru uskutočnené po tomto dátume.
7.2 Vo veciach, ktoré nie sú v tomto reklamačnom poriadku výslovne upravené inak, sa uplatnia príslušné na vec sa vzťahujúce ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa, Občianskeho zákonníka a iné súvisiace všeobecne záväzné právne predpisy.